1 Temmuz 2015 Çarşamba

Kitap: Bir Psikiyatristin Gizli Defteri/Gary Small


Bu dönem hazırladığım kuram eleştirisi ödevi için psikolojiyle ilgili kitap okumuştum en son. Açıkçası okuduğum son kitap da onlardı herhalde. Biraz daha kitap okumasam bunalıma girerdim sanırım. Acil kitap seçimimde uzun zamandır okumak istediğim Bir Psikiyatristin Gizli Defteri elimin altındaydı. Yalın dille yazıldığından dolayı birçok kişi okumuştur bu kitabı. Biraz da bu yüzden okumak istememiştim. Mesela az önce instagramdan kitapla ilgili yorumlara bakarken "Depresyondayım." ya da "Çocukluğuma iniyorum." gibi yorumlar gördüm. Neyse... Günlerdir istemeye istemeye okuduğum kitabı yarıladım sonunda. Kitap 15 vakadan oluşuyor, her vaka 18-20 sayfa. Bunun 17 sayfası Dr. Small'ın hastalarıyla tanışması ve ilk seansları oluşturuyor. Sonra bir iki sayfadaysa bir anda bütün olay çözülüyor. Kitabın akışınıysa Doktor Small'ın gereksiz yerde bilgi vermesi bozuyor. Kitabın olumlu tarafları olarak Doktor Small'ın ilginç psikanalitik yorumları ve bir terapi seansının nasıl ilerlemesi hakkında fikir vermesi benim için önemli.
Psikolojiden okuyacağım bir sonraki kitap bildiğim birinden olacak, o da Nancy McWilliams'ın Psikanalitik Tanı kitabı. Dersim için sadece ilgili bölümleri sınava yönelik okumuştum daha önce ama bu sefer kitabı kavrayarak okumak istiyorum :)


4 yorum:

  1. Bu kitabı okumayı çok istiyodum hatta çok duydum yorumun faydali oldu Kubracim sanırım artık para verip almam kütüphaneden edinirim çok teşekkür ederim tatlisim :) :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olduysam ne mutlu bana :) Bu kitabı takas listeme ekleyebilirim. Eklersem haber vereyim oradan alabilirsin :)

      Sil
  2. Blogunuz paylaşımlarınız hoşuma gitti takibe aldım bende beklerim :)

    YanıtlaSil
  3. Blogunuzu cok begendim takipteyiim :)

    YanıtlaSil